فایل ورد پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی

لینک دانلود

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

فایل ورد پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی دارای 58 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل ورد پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی :

فایل ورد پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی


تعاریف بازار یابی

بازار یابی یعنی انجام فعالیتهائی مثل خرید و فروش كالا، حمل و نقل و انبار كردن.


بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شودكه، جریان كالاها و خدمات را از تولید كننده تا مصرف كننده یا استفاده كننده نهائی آن هدایت می كند.

بازار یابی عبارتست از فرایندی كه طی آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله كالا و فایده با دیگران ، خواسته ها ونیازهای خود را تامین می كنند.

تعریف بازار یابی دربازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی ، طراحی، تداركات ، تولید ، بیمه ، كنترل كیفیت ، انبارداری وآماده سازی برای مصرف،تعیین قیمت ، تعیین عوامل فروش ، شناسائی مشتری ، بسته بندی ، فروش و خدمات پس از فروش است؛ بطوریكه توزیع وانتقال كالا به مصرف كنندگان دور و نزدیك را تسهیل نماید.


تعریف تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازار یابی،روشی است عینی و سیستماتیك به منظور توسعه و ایجاد

(جمع آوری ،طبقه بندی،تجزیه و تحلیل) اطلاعات برای فرایند تصمیم گیری

مدیران بازار یابی .


تحقیقات بازار یابی از دیدگاه مالهاترا عبارتست از : شناخت ،جمع آوری و تجزیه

وتحلیل نظام یافته و عینی اطلاعات به منظور كمك به مدیریت در تصمیم گیریهای

مربوط به شناسائی ، حل مسائل و شناخت فرصتها در بازاریابی .


تحقیقات از نظر آقایان كاتلر و آرمسترانگ عبارتست از : عاملی كه از طریق ارائه

اطلاعات به بازار یاب ،بین مصرف كننده ،مشتری و جامعه ارتباط ایجاد می كند.


انواع تحقیقات بازاریابی

الف: تحقیقات اكتشافی

این نوع تحقیقات به منظور كشف وآگاهی و بصیرت پیدا كردن نسبت به موضوع

مورد مطالعه بكار گرفته می شود.

روشهای انجام این نوع تحقیقات عبارتند از :

1- گفتگو با متخصصین امر 2- بررسیهای مقدماتی

3- مطالعات موردی 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات قبلی نسبتا مرتبط

5- انجام تحقیقات كیفی با استفاده از نمونه های كوچك و داده های بدون ساختار

ب: تحقیقات قطعی

تحقیقات قطعی، خود به دو نوع تحقیقات توصیفی و علی ( علت و معلولی )

تقسیم می شود.

تحقیقات توصیفی : همانطور كه از نام این نوع تحقیقات مشخص است در

پژوهشهای توصیفی ،محقق بدنبال توصیف مسایل است.

محققان در این مطالعات از روشهای زیر بهره می گیرند:

*روش مشاهده * روش شبیه سازی * مطالعه بوسیله پرسشنامه

* تشكیل جلسات متعدد با افرادی مثل متخصصان ، مشتریان و نظایر آنها

تحقیقات علی (علت و معلولی ): از این نوع تحقیقات زمانی استفاده میشود

كه محقق قصد داشته باشد به وجود رابطه علت و معلولی بین دو متغیر دست یابد.


توضیحات بیشتر